Two days to paradise....

På torsdag öppnar Chappen igen. Som vi har längtat efter denna helg ända sen det stängde igen i höstas. Det blir antaglien en lugn helg då det är en hel vecka kvar till lön o mat prioriteras i första hand. Visst skulle jag kunna unna mig lite kul också, men vill försöka spara några kronor och nu har jag bestämt att de pengar jag har på lönekontot ska räcka till den 25e. Men vi ska absolut åka ut för att kolla läget någon dag. Som jag sa till nån, får väl ta en helg o kolla upp hur det ser ut så vi hittar runt när vi tagit några öl nästa gång.-)

Bara en dag kvar denna vecka att jobba. Imorgon börjar danserna i Huskvarna parken o vi åker dit o svänger de lurviga. Sen är det långledigt i fyra hela dagar. För nåt år sen våndades jag nästan varje gång det var mer än en vanlig helg ledigt. Jag visste inte vad sjutton man skulle hitta på när man var ledig. Efter att i nästan åtta år jobbat 150% så var ledighet nåt jag inte visste hur man utnyttjade. Så fort det var helg o jag inte planerat nåt åkte jag till mamma o jobbade. Ett tag hade jag 100% jobb på ABF, 25% hos min morbror, pluggade 100% och städade solarier några dagar i veckan. Den tid som fanns över ägnade jag i min mammas butik. Kan säga att allt detta gick inte alls bra men den dagen mamma sålde, o jag började jobba i Skillingaryd hade jag inget kvar. Vänner självklart, men vad gör man med dem??? I dag har jag börjat lära mig att fylla lediga dagar med sånt jag tycker om, och jag börjar gilla det. Jag till o med ser fram emot semestern även om jag kommer försöka spara nån av de fyra veckorna chefen vill tvinga mig till....

O nu ska jag sova så jag orkar med dansen imorgon... på torsdag ska jag sova länge o njuta av ledigheten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0