Trött med huvudvärk

Igår kom Elin o Eleonore hit för grillning. Först var det meningen att det bara skulle bli just grillning för att träffas o tjata lite, men sen tänkte jag om, är ju ett år sen jag fick träffa Elin o det kan ju dröja igen till nästa gång. Så jag tog en semesterdag och som Elin uttryckte det "då kan vi ju grilla på riktigt". Det får ju bli ett nytt uttryck att använda sig av.... De kom vid sju-tiden och vi satte genast igång med ett glas vin o förberedde grillen. Fanns en hel del att tjata om och tiden rann snabbt iväg. Elin hade med sig en öl som var väldigt god, vågar nog säga att det var bland de godaste ölen jag druckit... Så ett tips ifall ni är sugna på en god öl är:


Kanske kostar några kronor mer än de burkar man vanligtvis köper, men vill man ha nåt gott att dricka så är det värt de kronorna.

Elin hade även med sig lilla Sally, en trubbnosad liten spelevink. Är ju som de flesta vet inte jätteförtjust i hundar, men kan för den delen tycka de är söta, bara jag slipper ta i dem. Mina killar verkade inte jätterädda för henne heller, de tycker väl bara inte om inkräktare. Snottas låg gärna på lite avstånd o kollade, Sally brydde sig inte nämnvärt. När hon sen försökte närma sig så försvann katten illa kvickt. Diesel har jag knappt sett till. Han var hemma o jamade men försvann när han såg att Sally var kvar. När jag nyss var ute o vattnade blommorna satt han i fönstret, men när jag kom in igen var han spårlöst borta så jag funderar på om jag såg i syne eller om han verkligen satt där???



Tänkte lägga ut en bild på bara Sally, men det missade jag att ta någon som blev bra, så ni får titta på Elin också.


Får ju ge er ett kort på Eleonore också då:-)

Idag har det inte blivit nåt gjort. Tjejerna stannade väl till runt ett innan de tyckte det var dags att bege sig hemåt. Jag tänkte gå o lägga mig en stund men skulle bara först.... Började bläddra bakåt i Breivikrättegången för att läsa dagens händelser. Det tog några timmar att ta sig igenom. Innan jag var klar o hade fått lite mat i mig var klockan helt plötsligt sex.... Svintrött lägger jag mig på soffan o sover till strax efter åtta. Smart... Får väl se om jag ens kan somna ikväll sen. Imorgon blir det en tur till Falköping för lite tidigt födelsedagsfirande av Kim o sen direkt till Vaggeryd för dans resten av kvällen.



En lite suddig tofsvipa jag brukar hålla koll på på jobbet, tror den har ungar då den börjar skrika o flyga runt mig varenda gång jag kommer. Men aldrig mot mig så jag känner mig ganska säker....

Nä, nu lite teve o sen får jag väl försöka ta mig inåt sängen också... Natti natti på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0