Skitväder

Nu är det inget roligt väder alls ute, våra kvällspromenader har fått ställas in i tre dagar. I onsdags berodde det visserligen inte direkt på vädret då både jag o Lena hade andra planer på kvällen. Men med facit i handen hade vi nog inte gått ändå eftersom det regnade konstant hela kvällen. Idag började vi gå men insåg efter bara några hundra meter att det här kommer inte funka. Drunknar vi inte så kommer vi antagligen få ett träd över oss. Så vi vände o gick hem igen. Blev en kopp te o lite småtjatande vilket i och för sig är trevligt det också...

Har nu bara 200 gram kvar sen har jag gått ner 20 kilo. Det är hälften av vad jag tänkt gå ner. Än så länge har det inte ens varit jobbigt. Det har verkligen gått som en dans:-) Saknar inget egentligen utan unnar mig precis det jag är sugen på. Ibland kanske med något liknande alternativ, men känns inte som jag valt bort något.

Imorgon ska vi på 60-årskalas med linedance o pizza. O kanske har sagt det innan, det handlar inte om att jag inte kan unna mig pizza, visst kan jag göra det. Mina 20 kilon kommer inte tillbaka av en pizza. Men huruvida jag är sugen på det eller inte är en helt annan fråga. Men nu är läget som det är o jag ska äta. Jag kommer vara hungrig vid den tiden, alla andra ska äta, det finns antagligen inte något alternativ. Så jag ska köpa den pizza som låter absolut godast och äta med omsorg:-) Kanske ska testa Lucia. En omtalad pizza som tjejen som bakar dem har vunnit Pizza-EM med. Den borde ju vara rätt god eller???

Igår fick jag ett samtal från en tjej från en linedanceklubb i Vetlanda. De har alltid danser i Vallsjöbaden på somrarna. Förra året kom vi aldrig iväg vilket är synd då det är väldigt mysigt därute. Nu undrade hon om jag kunde tänka mig att vara DJ på deras dans 28e juni. Var tveksam först, det är ju då High Chaparall helgen börjar o jag har ju tagit semester för att åka dit. Men efter en stund så tänkte jag att va fasen, kan väl vara kul att ställa upp lite. Så den torsdagen kommer innebära dans på Chappen från 11 till runt 16, sen bilen till Sävsjö för dans i ytterligare tre timmar på kvällen. Tur jag tog semester.. Hon frågade till o med om jag hade något häftigt DJ namn som jag ville att de skulle använda sig av... haha, nä... Anne duger alldeles jättebra för min del. Men det kanske vore nåt att fundera på om det ska bli en vana... Kan ni komma på nåt häftigt namn som passar...Haha

Nä, nu ska jag titta på en film som verkar ganska tråkig. Men har den eller hockey o välja på. Hoppas på att komma tidigt i säng o sova länge imorgon. Så dåligt som jag sovit denna veckan så behöver jag extra massa sömn i helgen. Sen är det ju kortvecka igen...

Höres...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0