Laddar för heldag

Vilken trevlig kväll det blev igår. Vi var ju bjudna på 120-årsfest hos Björn o Ammie. Kalaset började hemma hos dem där vi bjöds på frallor och tårta. Trodde bara det skulle bli frallor så tog två så jag skulle stå mig. Visade sig snart att en härligt godistårta hade bakats också o man måste ju smaka när man är bortbjuden. Som tur var så var den bara sådär lagom god att en bit räckte.
När alla fikat klart åkte vi bort till Folkhögskolan som Björn hyrt för att dansa några timmar. När det bara är vi fancy feetare som träffas så kan man ju oftast de flesta danserna och det kändes som man rört på sig tillräckligt för en kväll iallafall.
Efter tre timmar så begav vi oss mot Chaplin, den berömda pizzerian. Har aldrig varit där förut så det var en upplevelse. Det var nog den mysigaste pizzerian jag någonsin varit inne i. Det var mycket arbete nerlagt på att få en fin restaurang. Lite annorlunda då de endast serverar pizza, inte serverar alkohol och inte tar kort. Vilket hade kunnat bli spännande när det kommer 31 personer som ska äta. Misstänker att någon missat det...Nu blev det så att födelsedagsbarnen bjöd på kalaset och allt gick smidigt. Att vi dessutom förbeställt gjorde att väntetiden blev precis lagom lång. Pizzan var god, men för min smak var det alldeles för mycket ost på. Så nästa gång får jag nog beställa en med lite ost på.

Ja, som sagt, kvällen var väldigt trevlig och lyckad och när jag fyller 60 ska jag nog göra samma sak. Men det är ju några år kvar, så ni kan vara lugna ett tag till....

Nu sitter jag o har precis intagit frukosten, väntar på att klockan ska gå så vi kan åka ut mot Store mosse för helgens promenad. När vi kommer hem därifrån måste nog gräsmattan få sig en omgång. Ingen idé att vänta längre med att ta tag i det. Får se om kameran får följa med idag så ni kan få lite fina bilder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0