Härlig helg

Vädret har hela helgen varit helt fantastiskt. Regnade förvisso när jag lämnade Skillingaryd igår, men vad gör väl det?? Jag åkte ju mot ett soligt Falköping, eller vartofta rättare sagt. Hämtade upp mamma, mormor o Peter på vägen o begav oss sedan. Hos Kim väntade lite grillning som självklart var kanongott. Tror nästan man kan grilla vad som helst o det blir gott. Men bara nästan... lite kräsen är jag. Men gårdagens mat var utmärkt.



Efter middagen var det fika hos Pär... Givetvis även det kanongott o jag åt alldeles för mycket. Men men, man måste ju unna sig lite gott ibland.

Precis lagom till dansen i Vaggeryd började var jag där. O fem timmars dansande blev det. Lika roligt som vanligt om än något lite för varmt. Men dumt att klaga, det är första gången vi är där o det inte är svinkallt.

Lena Jonestad följde med mig hem. Hon har idag varit med på mossepromenaden o tyckte det kändes onödigt att åka fram o tillbaka till Nässjö när hon så gärna ville med. O det höll jag med om. Vi tog en kopp te o pratade lite innan vi kom i säng var klockan nästan ett. Så lite smått trött var jag minsann när vi vaknade.

Promenaden utökades idag med ca 1 km extra, har hittat en väg som är så fin, o då får man ta att det blir lite längre. Vi kom iväg fem tjejer så det håller i sig.


Detta är en Makaonfjäril. Enligt mannen som introducerade oss för varandra är den ganska ovanlig, så det känns rätt kul att kunna få en så här bra bild....


En dagsslända. Inte lätt att få en bra bild på, detta var det bästa jag kunde åstadkomma, huvudet är ganska suddigt men i övrigt tycker jag nog att den blev väldigt bra...


Försökte få en bra bild på nötväckan när den sitter vid sin holk. Dock var det lite för långt bort för att det skulle bli riktigt bra. Men upptäckte när jag beskar bilden att innanför hålet sitter en liten hungrig fågelunge o gapar efter mat... Så jag behöll bilden ändå... bara för att den blev lite annorlunda...

Nä, nu ska jag ta o fixa till här o försöka komma isäng tidigt. Har en lång vecka framför mig och jag är ganska trött faktiskt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0