Vinter igen???

Veckan som gått har bestått i regn, regn o regn. Till det har det även varit låga temperaturer. Jag är förvisso ingen vän av värme, men det finns ju gränser för vad jag anser vara okej den här årstiden.

I Torsdags var jag med Skillingaryds fotoklubb på en utflykt med lite fotografering och korvgrillning. En mycket trevlig kväll o regnet höll sig faktiskt borta iallafall för den stunden. Människorna var mycket trevliga och jag lär träffa dem igen. Nu är det dock sommaruppehåll så jag får vänta till Augusti. Men inget är ju bättre än att kunna ta lite bilder och få kritiken för dem av folk som verkligen kan. Vad är bra, vad är dåligt? Hur skulle jag stått istället? Finns massor kvar av mig att lära. Jag är hela tiden inne på att köpa nya grejer till kameran för att få de perfekta bilderna, men inser att det är viktigare att jag lär mig tekniken att fotografera. Det blir dessutom betydligt billigare:-)



Idag ska jag ta en tur till farmor o hälsa på. Är alldeles för dålig på att göra det, tiden räcker inte riktigt till. Men nu bestämde jag mig för att faktiskt ta tag i det. Hon ska om ett par veckor iväg in för cellgiftsbehandling och strålning o hon är absolut värd ett besök innan.

Sen måste jag nog hem o fixa lite mat. Har mest blivit spagetti o köttfärssås senaste tiden. Förvisso gott, men tre dagar i veckan känns som lite mycket. Men har varit iväg nästan varje kväll o hinner inte fixa, köttfärssås har varit det enda jag haft färdigt i frysen. Men nu ska det fyllas på igen med iallafall några andra färdiga rätter att ta upp o ta med.

Nä, antar jag behöver hoppa in i duschen o ta på mig lite kläder, kan inte åka till jönköping i nattlinne:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0