Underbara barn

Visst är väl barn helt underbara egentligen. Men jag förstår att föräldrar ibland känner sig otillräckliga och uppgivna. Har idag spenderat nästan hela dagen på high chaparall med lillebror, hans två barn 4 o 11 år, samt hans sambo Frida. I stort sett har det varit en underbar dag. Men framåt tiden då det mesta gåtts igenom och barnen började bli trötta var det mest tet o kiv. Tårar o småslagsmål.... Jag kan bara gå, jag behöver ju inte vara kvar o lyssna, så jag är imponerad över de föräldrar som orkar med sånt här varje dag. Visst de är ju vana och växer in i den uppgiften. Men ändå....

Jennifer som annars är helt omöjlig att få till att äta vetigt lyckades idag iallafall trycka i sig en stoooor tallrik med potatis o kåldolmar. Sånt trodde jag inte att barn var så förtjusta i. Själv åt jag alldeles för mycket o undrade för en stund hur sjutton jag lyckats gå ner så mycket med den dåliga karaktären jag har. Men å andra sidan äter jag ju inte Chappens buffé varje dag:-)

Nu sitter jag mest i soffan o slappar, teven har dålig bild men jag orkar inte försöka fixa det. Snottas ligger i knät o spinner o snarkar om vartannat. Skulle behöva ge honom lite kvällsmat men just nu orkar jag inte resa mig upp. Är säker på att han inte svälter ihjäl om han får vänta tio minuter till:-) eller???

Dagen har iallafall flutit på väldigt bra i stort sett. Förutom morgonens händelser. Vi har haft väldig tur med vädret. Det har kommit tre skurar på hela dagen. Den första satt vi i bilen på väg ut, den andra satt vi på resturangen o åt, den tredje stod vi under tak vid radiobilarna.... Så inget blöta har vi blivit... Skönt det...

Nu ska jag slappa vidare en stund. Tänkte lägga upp lite bilder från dagen men det får vänta en stund, kanske senare ikväll eller imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0