Pissväder

Ja, jag vet att det dröjer mellan inläggen. Men det händer absolut ingenting i mitt liv just nu som är värt att slösa tid på. Men får ju försöka uppdatera er lite ändå:-)

Vågen visar nu på -25,3 kilo. Det är en underbar känsla och jag har nu bara 10 kilo kvar. I rubriken har jag skrivit att jag ska till 80 men har tagit beslutet att 85 är ganska lagom. Var för ett tag sedan på en hälsokontroll via jobbet där de mätte skelettet för att beräkna vad jag ska väga med hänsyn till dess vikt. De räknar då ut vad skelettet väger och vad fettfri kroppsvikt ska vara. Resultatet var att som minst ska jag väga 77, som mest 93... 85 är exakt i mitten vilket känns som en bra vikt.


Denna bilden fick jag häromdagen av en arbetskamrat som sköter fotograferingen till jobbet. Kortet till höger togs när jag började och det till vänster togs för ett par månader sedan. Tycker mig se en viss skillnad.... En kopia av detta är uppsatt på kylskåpsdörren för tuffa dagar:-)

Igår var Lena o Marika här o vi pratade ihop oss lite om våran resa till Spanien. Vi åker nästa måndag o det ska bli så jäkla skönt. Från början var jag emot att åka mitt i sommaren eftersom jag inte är någon vän av värmen direkt. Hade tyckt det var skönare att åka framåt hösten när det är ruggigt o mörkt här hemma. Men med facit i hand så är jag himla glad att jag gav med mig. Det bara regnar ute och verkar inte finnas någon ljusning de närmaste veckorna. Bara regn på prognosen har vi att vänta. Så det ska faktiskt bli underbart med en vecka med sol, bad o goda drinkar med parasoll:-)

Idag hade jag tänkt att jag skulle ägna mig åt trädgårdsarbete, men som rubriken säger så är det pissväder ute... Diesel står vid altandörren tittar ut o jamar förtvivlat. Ungefär som om han ber mig stänga av så han kan gå ut. Snottas har gett upp o ligger o sover... Jag kan ju tyvärr inget göra åt saken:-( I stället ska jag försöka pyssla lite här inne. Stryka lite kläder som ska med i resväskan, städa o fixa så jag kan komma hem till ett någorlunda fint o städat hem.

Egentligen började min semester i fredags. Men då jag både blev sjuk och hade semester förra veckan, och var borta nästan hela veckan så får jag jobba några dagar till. För mig absolut inget problem, jag sparar mer än gärna några dagar för framtida behov. O vädret gör ju att man lika gärna kan jobba istället för att sitta här inne o uggla.

Nä, nu ska jag försöka ta tag i dagen. Men nu har ni fått ett livstecken från mig igen:-)


Kommentarer
Postat av: Sofie Hjärtström

Va starkt av dig att gå ner så mycket! Jag är mycket imponerad :)

2012-07-10 @ 16:28:36
URL: http://sofiehjartstrom.blogg.se/
Postat av: JUNITJEJ

Wow, vilken skillnad!! Imponerande!!

2012-07-12 @ 13:08:01
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Noelle

Det är jättestor skillnad, vad duktig du är!

2012-07-13 @ 11:09:39
URL: http://nonsie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0