10 kilo kvar

Idag är det måndag o det var återigen dags att ställa sig på vågen. Efter att firat midsommar o legat sjuk så har vågen stått väldigt still. Har till o med känts som att den varit på väg uppåt. Men jag har kämpat o inte gett upp. Idag visade den äntligen mindre igen och det är nu exakt 10 kilo kvar till målet. Men sen är det ju inte klart. Resten av livet ska jag sen se till att hålla den nya vikten. Fortsätta röra på mig och fortsätta tänka på vad jag stoppar i mig. O eftersom jag fortfarande inte känt att det varit några större problem med maten så ser jag inte att det ska vara omöjligt i framtiden.

Igår saknade jag visserligen att jag inte har bröd hemma. Jag äter ju bara knäckebröd nuförtiden. Men på vår kvällsrunda hittade vi nästan en liter kantareller vid vägkanten. O det hade varit fantastiskt gott att ta en macka med nystekta kantareller på. O självklart kan jag unna mig det, men känns sådär att köpa en hel limpa för en macka.....Så de rensades, förvälldes o las i frysen istället.

Idag började min semester. Den inleddes med jobb till 17,30. Hade tänkt jobba ett par dagar, men efter att allt går emot mig o humöret är nära bristningsgränsen så kände jag bara att NÄ, jag sitter kvar här tills jag är klar o sen tar jag fan semester. Misstolka mig inte, jag trivs alldeles fantastiskt bra och tänker inte skriva nåt ont om mitt arbete. Men tror nog att jag faktiskt behöver lite av den där varan som folk kallar semester. Jag har varit så sur o grinig ett tag nu och behöver få komma ifrån. Troligtvis lägger sig den känslan snart o jag kommer säkert jobba lite hemifrån. Men då är det för att jag känner att jag vill det.

Ikväll har vi tagit en promenad jag o Lena o sen har jag bara slappat i soffan. Med lite ångest över att jag inte tog tag i gräsklippningen som jag funderade över. Men vädret var ju så fint så det kan jag göra imorgon... Vad det ser ut som nu så lär det ta några dagar innan det går klippa nåt gräs igen. Bara regn på kartan att vänta. Tur man ska iväg en vecka snart så jag får lite välbehövlig sol o goda drinkar....

Nu ska jag nog ta o försöka knoppa. Hoppas på lite sovmorgon imorgon som sedan ska följas av en lång o mysig frukost.... Natti natti alla

Kommentarer
Postat av: Sofia

Gud vad kul och läsa om någon som kämpar så hård och även lyckas! Du kan bli en stor förebild för många!

2012-07-11 @ 10:47:41
URL: http://hhhurtig.blogg.se/
Postat av: Jacqueline

Vad du är duktig, hejar på dig! Jag har själv gått ner 35 kg på 1 år. Inte lätt, men det går. Ta hand om dig!

2012-07-11 @ 13:04:29
URL: http://byjacquelines.blogg.se/
Postat av: Sofie

Bra jobbat!! :)

2012-07-11 @ 15:55:28
URL: http://ssofiiee.blogg.se/
Postat av: ami

hejja dig! jag kämpar också med vikten :D

2012-07-12 @ 12:12:10
URL: http://silverlady.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0