Ullared..

Fick ett ryck igår när jag inte hade nåt att göra. NU ska jag till Ullared.... ringde några stycken o kollade om de ville hänga med, men med förvarning på fem minuter var det inte lätt:-) Så jag fick snällt åka ensam. Fast förutom bilresan dit o hem så är det rätt skönt ändå att kunna gå in handla det man vill o sen åka hem. Är man flera blir det lätt att vänta eller kanske till o med känna sig stressad över att de andra redan är klara.

För omväxlingsskull såg mitt upplägg helt annorlunda ut inne i affären. I vanliga fall hoppar jag alltid över kläderna, kanske lägger ett öga på underkläder, men annars brukar det mest vara prylar som inhandlas. Det har inte varit lönt att slösa tid på att försöka hitta några kläder alls. O avdelningen för storväxta innebär tre-fyra ställningar och man går ganska lätt över dem.
Igår spenderade jag istället nästan all tid på klädavdelningen. Slängde i lite tvättmedel o sånt när jag ändå gick förbi, o givetvis lite kattmat. Men resterande avdelningar hoppade jag helt över. Köpte inte jättemycket iallafall då jag ändå försöker hålla lite i pengarna och jag hittade inte mycket jag gillade. Men det jag provade passade o den känslan känns underbar. Att det dessutom numera endast finns en bokstav L på storlekslappen istället för XXXL som jag faktiskt varit uppe i gjorde det hela ännu roligare. Utbudet av kläder blir så mycket större. Nöjd med mina inköp o lite pengar fattigare åkte jag sen hem. Provade kläderna igen och kände mig fortfarande mycket nöjd. Mest nöjd är jag nog med min äntligen inköpta onepiece.... Har länge velat ha en sådan att sitta hemma o mysa i. Men då de kostar över tusenlappen i vanliga fall så har jag tyckt att det är alldeles för mycket pengar för en mysdress. I Ullared fanns en kopia för 199:- o det fanns därmed inget att tveka om...


Inte den bästa bilden men måste ju visa min mysdress:-)

I dag tänkte jag göra en storröjning i garderoberna. Har massa kläder jag aldrig använder, som blivit förstora eller urtvättade. Dags att fixa ordning så jag ser vad jag behöver o inte. Snart kommer hösten o misstänker att garderoben då är begränsad med kläder som går att använda...

Ikväll blir det dans i Sävsjö igen. Hoppas på fint väder så ifall man inte får dansa hela tiden så kan man iallafall sitta o njuta av den härliga miljön....

Ciao så länge, hörs snart igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0