Min plats i livet....

Igår var vi på säsongens första besök på chappen. Det skulle vara så mycket ombyggt men det hade vi lite svårt att se. Men mycket var uppfräschat iallafall. Vi kollade årets show, tog en lunch i Mexico city (men en öl dagen till ära) gick runt lite o åkte hem. Det var bara några timmars besök men det fick räcka. På hemvägen stannade vi till o handlade lite. Unnade mig en chokladkaka o en god brödbit att smaska på. Det åkte ner i magen så fort jag kom hem. Hade ju egentligen tänkt att bara ta en liten chokladbit till kaffet o spara resten till kvällen, men en öppnad chokladkaka är en tom chokladkaka....

Somnade i vanlig ordning på soffan o vaknade halv åtta. Inte bra. Måste försöka låta bli dessa ovanor att somna. Visst att man kan lägga sig o vila men kan ju kanske ställa klockan så jag vaknar igen efter en liten normal tupplur. Kvällen bjöd inte på så mycket mer, kollade en film o kom i säng strax efter midnatt.



Lite bilder från showen som jag faktiskt tyckte var riktigt bra i år. Till o med lite smått sorglig, men som alltid med ett lyckligt slut där alla döda reser sig upp igen:-)

Idag var det meningen vi skulle tagit en mindre runda på Grönelund. Men jag var sugen på en rejäl promenad o Lena var visst det också. Så vi beslutade att åka en tur till Mossen iallafall. Kanske kan vi pussla ihop en ny runda då vi sett den vi brukar gå ganska många gånger nu. Det blev en "liten" runda på 9km. Haha, för ett halvårsen hade jag definitivt inte kallat 9km för en liten runda. Men nuförtiden är det inte så farligt att gå. Vi började med Svartgölsleden som är en handikappsanpassad led, den avslutades på en rastplats som låg 600 meter ut på mossen precis vid en liten göl. Det var så trolskt vackert att jag hade kunnat sitta där länge. Det var verkligen min nya favoritplats. Dit ska jag ta med en kanna kaffe o en bok i sommar o bara njuta av tystnaden och den vackra miljön. Tyvärr hade jag med mig lillekameran så bilderna är inte perfekta...





Efter att vi suttit här o njutit fortsatte vi på Östra Rockne Leden och tillbaka till bilen där det som vanligt väntade kaffe o ostsmörgås.

Hemma har jag fortsatt vara effektiv o klippt gräsmattan, rensat lite i slänten, lagat middag o plockat lite i köket.

Efter allt detta var det skönt med en dusch och sätta på mig morgonrocken. En sak jag måste sluta med. Ska jag inte sova så SKA kläder på i fortsättningen. Mitt i spagettikokandet så ringde det på dörren och en SKITsnygg karl ville sälja grillbriketter till förmån för SIS. O där står jag i en gammal urtvättad morgonrock klockan halv sex på kvällen. Sån tur har jag aldrig annars, så varför just nu??? Men har inga kontanter på mig så kunde inte handla nåt av honom iallafall. O med facit i handen, visst, det är säkert bättre kvalité på dessa, men jag brukar vara nöjd med de jag köper i affären, o de är garanterat billigare. Frågade inte om priset så jag vet inte. Men min gissning är nog inte helt ute o seglar.

I natt hoppas jag på att somna gott iallafall. Ska snart fixa till mig lite kvällsmat o lite te. Sen hoppas jag att jag kommer i säng vetig tid. Nu är det ju två hela veckor att arbeta utan några röda dagar. Dessutom är nästa helg fullsmockad så det lär inte bli nån vila då heller....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0