Unna mig nåt....

När jag började med det här så tänkte jag att för varje 10 kilo som försvunnit ska jag unna mig något jag verkligen har saknat under tiden. Nu är de första 10 kilona borta och jag har funderat i flera dagar på vad jag vill ha. Men kommer inte på nåt. Det känns verkligen inte som jag behöver försaka nåt alls. Blir jag sugen på choklad så har jag ätit choklad, blir jag sugen på ett glas vin så häller jag upp ett glas vin. Hela tiden så allt är inom ramen för vad mina points räcker till. Men med alla promenader så räcker det gott o väl. Visst, det blir ju inte en 200grams kaka och en bag in box direkt. Men det kan jag inte heller påstå att jag är sugen på. En arbetskamrat gav tipset att jag kan ju unna mig ett nytt klädesplagg... haha, vet inte vad han syftar på?? Börjar de kläder jag ha sitta dåligt?? Men kläder vill jag inte köpa... Jag har 30 kilo kvar att gå ner och ett nytt plagg går ju bara använda en kort period förhoppningsvis. Så det känns som att slänga pengarna i sjön.

Så min slutsats är att jag får njuta av förlusten av alla kilon istället och fortsätta kämpa. Eller kämpa känns inte riktigt som rätt ord heller egentligen, jag har kommit in i detta väldigt bra och inget jag gör känns som att jag kommer sluta med när målet är nått. Detta är mitt nya liv...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0