Fredagsmys

Dagens promenad är avklarad... Trodde faktiskt att Lena skulle ställa in, men hon följde troget med mig:-) Hon skulle ut o festa ikväll o jag hade haft förståelse om hon inte hade tid o ork med mig... Men som hon själv sa, man blir ju piggare faktiskt. Så promenaden togs o nu efter en dusch o lite kvällsmat så känns det bara skönt att lägga sig i soffan under en filt o med en katt i knät o känna att jag behöver inte göra nåt ikväll... Förut kände man alltid i det läget att jag nog borde göra nåt. Men nu blir det kanske lite popcorn o Lets dance för hela slanten. Popcorn endast om jag orkar masa mig ut i köket o fixa till dem innan det blir för sent...

Imorgon blir det återigen en tur till Store mosse och 1,3 mils promenad. Vågen har satt fart lite igen o med det kommer extra energi. När den står still är det lätt att tänka att jag skiter iallt. Men som tur är har viljan att bli av med överflödet ändå hittils vunnit o jag kämpar vidare. Eller kämpar vet jag inte om det är rätt ord. Jag försöker skaffa en balans som jag kan leva efter även sen. Bättre att gå ner långsamt o unna sig guldkanterna än att vara stenhård o gå upp allt igen. Av erfarenhet vet jag att det lätt blir så. Jag vill fortsätta med mina promenader även när jag är smal, jag vet ju att man blir piggare o mår bättre av det. Jag vill fortsätta med min nyttiga mat som jag faktiskt tycker är godare än det flötiga jag annars har stoppat i mig. Jag vill att detta mitt nya jag ska bli och förbli mitt nya liv. Idag upptäckte jag i spegeln att jag faktiskt hade en hals bakom dubbelhakan... den finns fortfarande kvar såklart, men sitter lite högre upp och täcker inte hela halsen...

Just nu har jag gått ner nästan 14 kg.... det är mycket... packa en väska med 14 kg, häng den på ryggen o gå ut o gå en mil så får ni se.. O det har jag burit på hela tiden... Men det är fortfarande lång väg kvar, 26 kilo till ska bort. Men det ska gå bra....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0