Stackars stackars mig...

Allt började i Söndags. Var i Nässjö eller rättare sagt Anneberg o dansade. Mina vänner tyckte det var konstigt att jag som aldrig fryser dansade med dubbla jackor. Jag skyllde på vädret, det småregnade ju o var lite ruggigt ute. För inte ska jag bli sjuk, inte den här veckan som jag sett fram emot i ett helt år. Nä, jag kände mig inte det minsta dålig, det måste vara vädret...
På måndagen vaknade jag med ont i halsen o febertung i huvudet... FAAAN är väl det minsta man kan säga. Kämpade ändå iväg till en dag på jobbet, i min värld finns inte att bli sjuk nu o i vilket fall som helst så har jag inte tid att vara hemma sjuk när jag ska ha semester två dagar denna veckan... Väl hemma gick jag o la mig o sov för natten klockan 18. Vaknade o åkte till jobbet på tisdagen. Varken chef eller arbetskamrater uppskattade min lojala vilja att arbeta utan formligen skickade hem mig att vila upp mig istället. Vilket jag med mitt samvete var ganska tacksam till. Känns inte alls bra att vara hemma nu, när jag vet att det finns hur mycket som helst jag borde göra. Samtidigt som att jag vill ju bli frisk till helgen.

Tisdag och onsdag har alltså mest bestått av sömn. Tror jag sovit nästan 40 timmar och idag är jag mycket bättre. Fortfarande snorig o lite hostig. Men ingen feber och ingen halsont iallafall. Och idag börjar helgen med stort H. Klockan 11 ska jag befinna mig på chappen o dansa linedance. Idag kommer det brytas lite tidigare för min del då jag lovat att vara DJ i Sävjö på deras linedance. Men sedan fredag, lördag och söndag är det heldagar som gäller igen. Känns rätt skönt att mjukstarta med "bara" fyra-fem timmar idag:-)
Planen var egentligen att tälta också, som vi gjorde förra året, men det är inte att tänka på just nu. Visserligen verkar det som att vädret ska bli hyfsat, men med tanke på att vi fortfarande inte fått någon sommarvärme på riktigt så känner jag inte för att ligga o hosta i ett tält o kanske dra på mig följdsjukdomar som lunginflammation o liknande. Så det får bli att åka hem på kvällarna o sova gott i egna sängen, vilket säkert uppskattas av mina små killar också. Som Lena o jag diskuterade så campa kan vi ju göra vilken helg som helst. Fast tråkigt är det verkligen när man sett fram emot något så mycket o så blir det inte som man tänkt sig alls....

Ja ja, inget att hänga upp sig på, kan ju inget göra åt det så det är bara att göra det bästa av vad som är. O dansa orkar jag förhoppningsvis med....

Foto
Masade mig iväg till affären igår o köpte lite tyckasyndommigsjälvglass. O har ni inte smakat Ben&Jerrys så gör det... Hur god glass som helst och värd varenda krona. Tror den kostade 52:- eller nåt liknande för en ½liter. Mycket pengar om man tänker att GBs halvlitrar ligger på runt 15:- men som sagt, godare glass får man verkligen leta efter. O är man inte sjuk allt för ofta kan man ju unna sig lite när man väl är det o behöver lite extra gott....

Idag vaknade jag klockan fem av att solen sken in i sovrummet, den är verkligen efterlängtad o med tanke på hur jag mår är jag glad att det inte ska regna idag, men det uppskattas inte heller att bli väckt av denna sol så tidigt på morgonen, hade behövt sova några timmar till. Men vad fasen, får väl försöka orka med dagen ändå... Nä, nu ska jag fixa lite här hemma o sen packa iordning mig för en dag på chappen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0