Vet jag är dålig på sånt här...

I veckan har det verkligen varit kanonväder, så fort frukosten intagits så har jag tagit med en bok ut i solstolen o pressat. Måste ju förbättra solbrännan så gott det går. Så tre böcker har plöjts igenom: Patrick Sjöbergs självbiografi Det ingen såg, Primtalens tvillingar och Flickan som älskade Tom Gordon. Den sista var en Stephen King bok och den avslutades ute på altanen med åskan mullrandes och regnet smattrandes på taket. Riktigt härligt och jag bara måste försöka hitta en skön fåtölj att ställa ut där att sitta o läsa i....

I fredags var Pappa o Hjalle här o hjälpte mig att ta ner två träd på framsidan, det ena en ek tar alldeles för mycket näring med resultat att det bara finns mossa... Det andra trädet var en lönn som sprider sig i hela häcken. Efteråt stod jag där med en massa nersågat och inte en aning om hur sjutton jag skulle få väck det från trädgården. Hjalle som när jag bad om hjälp hade dragkrok hade givetvis bytt bil. Fick iallafall till slut tag i Anne som gärna hjälpte mig i utbyte av lite kaffe, grillat o ett par flaskor vin. Kvällen blev mycket trevlig och trädgården ser nu städat o fin ut igen.

I söndags hämtade jag Jennifer. Vi möttes upp hemma hos mamma som bjöd på kaffe, jag o Jennifer tiggde till oss middag också. Såg ett par jeansshorts i stl 44 o frågade lite försiktigt om jag fick prova. Mamma blev lite rädd o talade om att hon ville ha kvar sina kläder:-) haha, ja jag vill inte ta dem, jag vill bara prova o se. Det var en evighet sen jag hade så små kläder. DE PASSADE... Jösses så glad jag kände mig. sist jag köpte byxor var det i stl 52 så ni kan ju tänka er.... Mamma plockade även fram en gammal jeansklänning som varit min en gång i tiden. Stl 42. Där var jag inte riktigt framme än, men det fanns hopp om det, jag kunde knäppa klänningen hela vägen. Den hade varit kul att ha en bild på från början o en sen när jag gått i mål. Men jag kan ju inte äta upp mig 25 kilo bara för att visa den bilden så tyvärr... Ni får se sen när den sitter på istället...

Idag åkte vi till rosenlund o badade. Två timmar i äventyrsbadet o medans Jennifer åkte rutchkana passade jag på att simma 1000 meter. Jösses så trötta o hungriga vi var när vi kom hem efteråt. Jennifer behövde jag inte ens påminna hur man använder sin gaffel, hon slukade allt i ett nafs o tog sen lite till.... Satte hos sedan o kollade lite film som jag givetvis somnade ifrån:-( Annars verkade den lite gullig. Jag gillar barnfilmer, brukar alltid finnas någon gullig undermening med dem.

Nu har vi slängt ihop en sockerkaka som vi ska ta med imorgon när Jennifer ska hem igen. Men innan jag släpper henne ska vi till uptech i Jönköping o kolla lite om det finns nåt spännande där....

Så nu har ni fått en liten uppdatering om vad som händer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0