Wow....

Det är inga som helst problem att gå ner i vikt så länge man följer viktväktarnas plan. Det går faktiskt riktigt bra till och med. 9kg minus på vågen o 16 cm av min midja är spårlöst borta:-) Men ibland tryter lusten att fixa och planera ätandet. Jag har hur mycket böcker o tidningar som helst, men det ska ju finnas hemma också o det är ju inte alltid det gör det.

Idag blir det en enkel köttfärssås med pasta. Ska iväg o dansa sen o känner att nåt måste jag äta innan för att inte vräka i mig av det som brukar serveras. Men är inte det minsta taggad att laga mat just nu....

Men inte ge upp... får ta en stund imorgon o kolla över vad som finns hemma o vad som behövs så jag kan åka o handla hem lite igen. Även fixa till lite färdiga rätter att bara kunna ta fram när lusten att laga mat tryter igen...

Är nyss hemkommen från en 8km lång promenad. Riktigt skönt, o skönast var nog ändå att jag knappt flåsar eller svettas längre... Visserligen betyder det att jag skulle behöva öka tempot lite för att få samma effekt som förut. Men antar att det kommer lite av sig självt ju lättare det blir att gå. Just idag var det mest för att få lite frisk luft i lungorna o huvudet som promenaden togs. Motionsmässigt så blir det fem timmars dans ikväll, så jag får nog vad jag behöver då.-)

Nä, bäst att ta tag i maten, ska bara leta reda på köksbänken först...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0