Underbar promenad

Fattar fortfarande inte hur det kunde ta mig nästan 37 år att förstå hur skönt o vackert det är i naturen. Han min mamma inte lärt mig någonting?? Eller så har jag snarare ärvt detta från min far, o först nu på äldre dagar förstått att mamma har alltid rätt hur konstigt det än låter. Miljön på Mossen är underbar och även om promenaden tar ungefär tre timmar så känns det inte alls så. Med trevliga vänner o prat o flams på vägen går tiden lika fort som om man suttit hemma o kedjerökt o druckit kaffe.... Skillnaden är att man mår så mycket bättre efteråt.


En liten ekorre tittade nyfiket och hungrigt fram bland fågelmatarna. Brydde sig inte det minsta om att vi stod där o tittade på honom. Inte ofta man ser ekorrar, de brukar vara rätt så skygga.





En trana stod vid vägkanten på hemvägen, var givetvis tvungen att hoppa ur bilen o ta lite kort. Dock ville inte tranan vara med utan flög rätt snabbt iväg o ställde sig längre ifrån oss....






Visst är det underbart...??? Kommer utnyttja denna aktivitet som är helt gratis förutom en termoskaffe o några bananer hur mycket som helst nu i vår/sommar... Vissa spångar har varit jobbiga att gå på idag då snön som kom häromdagen fortfarande låg kvar. Men är man bara försiktig så kommer man förbi.

Lite yoghurt fick stilla hungern när jag kom hem så jag i lugn o ro sedan kunde slänga ihop lite middag. Hade tänkt göra en laddning med Jambalaya som är gott och smidigt att ha färdigt i frysen. Men hittade ett annat recept på gratinerad kyckling som jag istället testade. Nackdelen med det receptet var väl mest att det inte gick att frysa in, så jag fick göra så det räckte till idag o en matlåda iallafall till nästa vecka. Recept på detta kommer i nästa inlägg. Det var en mycket god rätt som lätt slank ner i magen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0