Sovmorgon

Hade hoppats på att inte sova bort hela förmiddagen, men att vakna endast 20 över 6 när man tagit semester var väl inte riktigt vad jag hoppades på. Vad gör man uppe så tidigt???

Ja, frukosten är intagen i lugn o ro, tvättmaskinen går för fullt o lite jobb har uträttats. Väntar på att solen ska bli lite varmare ute så jag kan ta en liten promenad också innan jag börjar med nåt annat. Det är stor skillnad på temperaturen på nätterna och dagarna. Häromdagen när jag var ute var det 10 minus på natten, vid lunch var det över 10 plus... 20 graders temperaturskillnad under samma dygn. O ungefär så har alla dagar/nätter sett ut.

Nu väntas det snö igen... Jippey eller not... kan tänka mig att många satt på sommardäck vilket riskerar att innebära många otäcka olyckor. Själv väljer jag att förutom en tur till Jönköping ikväll stanna hemma hela påsken och inte utsätta mig för mer fara än möjligtvis ett litet benbrott när jag halkar ikull på en promenad:-)

Nä, dags att byta tvätt i maskinen... kanske passa på att dammsuga också???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0