Söndagsslapp...

Kebabrullen i fredags var fantastiskt god... Ville verkligen inte att den skulle ta slut. Men sen fick jag känna av efterdyningarna av den... Magen mullrade resten av kvällen o sömnen på natten blev avbruten ett par gånger. Har inte riktigt bestämt mig för om jag tyckte det var värt det???

Igår var vi o dansade hela dagen. Lärde oss fyra Nya/gamla danser och dansade en hel del... iallafall de fem första timmarna. Slutet var däremot sämre tyvärr, men tyvärr är det ju svårt att spela musik så att alla får dansa hela tiden, o oturen gjorde att jag kunde allt i början o inget i slutet... Förutom någon enstaka dans. Det var iallafall väldigt trevligt och god mat serverades. Fick med mig en påse pastasallad hem så jag klarar mig nån dag.

Kvällen spenderades med en skål popcorn o en kopp te o soffan tillsammans med killarna. Ångrade inte en stund att jag inte valde att följa med på vinkvällen. Det hade säkert varit jättetrevligt vilken kväll som helst, men efter 8 timmar musik o prat så är det rätt skönt att komma hem till tystnaden och bara vila fötterna.

Idag skulle mamma o Peter komma, tyvärr blev det inställt då de fick spendera natten på akuten. Peter mådde inte riktigt bra. Min erfarenhet av honom säger att om han åkt till akuten så ÄR han sjuk. Sist trodde inte läkarna att han skulle överleva kvällen och jag fick köra mamma till Linköping för att hon kanske skulle hinna säga hejdå... När vi kom dit hade allt stabiliserats och han klarade den persen galant. Denna gången verkar det dock inte riktigt så allvarligt vad jag fattat det som. Har inte pratat med henne ännu och de skulle på återbesök idag. Men kan tänka att han är riktigt dålig iallafall.

Ställde in tipspromenaden eftersom de skulle komma så får väl se om Lena vaknar o vill följa med iallafall. Skulle behöva gå ut i trädgården o fixa, den växer igen för mig. Men himlen är grå o tråkig så trädgårdsarbete lockar knappt.

Ja, nåt ska jag väl lyckas fördriva dagen med iallafall, ikväll är det kursavslutning i Reftele... Sen är det inga kurser förrens till hösten o vi får ägna tiden att se till att hålla de danser vi har lärt oss vid liv istället....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0