Regn o rusk

Idag var det hyfsat grusigt i ögonen när jag vaknade. Hade precis drömt att jag vaknat o klockan var över elva... så när jag väl vaknade på riktigt så tyckte jag att det nog trots sömnigheten var dags att kliva ur sängen o sätta fart på dagen... Döm om min förvåning när frukosten var framdukad o jag slår på teven för att upptäcka att klockan endast är strax efter sju... O då var det ju ingen idé att gå o lägga mig igen, o nu har gruset börjat försvinna och jag känner mig hyfsat pigg.

Dansen igår var fantastiskt kul. På fyra timmar var det bara någon enstaka dans jag inte kunde. Vi tog en fikapaus på kanske en halvtimme ungefär, annars dansades det nästan konstant hela tiden. Enda nackdelen med kvällen var luften i lokalen, eller snarare frånvaron av luft... Det var så kvavt därinne att det knappt gick att andas, o svetten rann om mig. För ett halvår sen hade jag gått ut o valt att inte dansa så mycket. Jag avskyr verkligen att svettas så mycket som jag gör. Men igår stannade jag kvar o kämpade. Det var skönt som aldrig förr att komma hem o får ställa mig i en dusch.

Idag är planen en tur på store mosse igen. Får väl se vad Fru Fortuna säger när hon vaknat. Det blåser lite, endast 3 grader varmt o regnet/snön hänger i luften. Kanske inte en dag då långpromenad lockar alltför mycket. Men samtidigt är det ju så skönt att komma in igen efteråt.... så jag backar inte, återstår att se vad hon säger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0