Påskafton..

Ja, då är snart påskafton avslutad. Blir inget firande alls för min del. Tycker de här långa helgerna är rätt skönt att istället vila ut o ladda för resten av våren. Dock har solen skinit hela dagen o vädret har sett ut att vara helt underbart där utanför fönstret. O vad gör jag då?? Ja inte går jag ut o går iallafall... Nä, här har det städats hela dagen. Dammat, dammsugit, tvättat golv o tvättat... Mitt hem är rent o fint men kunde jag inte valt en regnig dag till detta göromål. Enligt yr.no ska det nu regna både imorgon o på söndag, o jag väljer att städa den enda dagen på hela helgen då solen visar sig.

Ja, ja... det är himla skönt att ha det gjort nu iallafall. Det behövdes... Ska jag vara ärlig vet jag inte ens när jag städade sist... Inte så att jag bor i en soptipp, dammsugaren tas ju fram ibland o de största råttorna slås ihjäl med en trasa. Men städa så här noggrant. Har dragit ut o städat bakom saker, skruvat ner avloppsrör o städat inuti dem, råttorna bakom soffan fick ätas upp av min lille miele... fläktdelarna har körts i diskmaskinen... så ja, nu känns det som att det är fint i mitt hem igen. O jag ska fan skärpa till mig o lära mig att ställa tillbaka saker där jag tar dem o inte släppa dem där jag står... Jag kan till o med ibland tänka när jag stänger luckan till kryddskåpet att jag borde ställa in saltet... Men nä, jag gör det sen istället... Men hallå... hur jobbigt är det att göra på en gång??? tar ju inte 10 sekunder...



Glad påsk på er alla därute... o ta det lugnt med godis o alkoholen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0