Efterlyses: Energi

En del är imponerade över hur mycket jag börjat röra på mig. Men ärligt... det tar verkligen all energi från mig o jag orkar inte göra nåt mer efteråt. Trots det dåliga vädret kom vi idag iväg till store mosse. Var ju inte med överdriven förtjusning jag sa att jag skulle komma om ca 20 minuter till Lena när hon frågade när jag var redo. Men ingen av oss vill ju säga att vi inte vill. Båda sitter o hoppas att den andra ska banga, resultatet blir ju promenad:-) Efteråt är det däremot skönt att ha kommit iväg...

Idag fick vi dessutom med oss Suzanne som var sugen på att komma ut o röra sig lite också. Blev rätt förvånad att inte heller hon bangade när vädret var som det var. Men tre timmar senare var vi framme där vi började och kunde duka upp med vårat medhavda kaffe och smörgåsar. Som jag sa förra veckan, inget går upp mot en torr macka när man gått en promenad i tre timmar... ALLT är verkligen gott:-)

Idag passade vi också på att gå in på naturum och kolla lite. Mysigt ställe med braskamin man kunde värma sig vid, kikare att kolla fåglar samt den välkända uppstoppade björnen. Har föreställt mig en stor bamsebjörn som står upp på bakbenen o vrålar... Framför oss står en liten söt brunbjörnsbebis på alla fyra o ser helt enkelt bara söt ut... Det fanns även webbkameror uppsatta i två fågelholkar... i den ena låg det en dräktig uggla o sov.. kanske inte så spännande just nu, men tänk när de små ugglebarnen kläcks... vilket liv det kan bli i den lilla holken:-)



Väl hemma blev det en halv pajbit o sen somnade jag några timmar i soffan. Skulle verkligen behöva ta ett tag i mitt hem o städa. Men det får väl bli imorgon. Det snöar ute nu o jag är osäker om det blir någon promenad alls. I så fall blir det en mindre här i närområdet.

Nu är det let's dance så jag ska väl försöka kolla lite på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0