Välförtjänt soffläge

Nu är jag ganska slut i hela kroppen, men inte på något negativt sätt alls. Det är en skön känsla och jag hoppas att jag ska kunna sova riktigt gott i natt. Har haft nån vecka nu när jag sovit dåligt, svårt att somna, blivit väckt mitt i natten (ett par gånger av att Diesel prompt ska tala om att han är en duktig kisse som fångat lite mat.) Så nu sitter jag i soffan med en kopp kvällrote framför mig. När den koppen är urdrucken tror jag att jag ska krypa ner i sängen.

Har hållt igång hela dagen idag. Morgonen började som ni vet med en tur på mossen. 3 timmar och det var tufft för benen som faktiskt dansade tre timmar igårkväll också.


Här har ni bild på dagens gäng. Nästa gång ska jag kolla så ingen har hela munnen full av äpple också...


När vi gått förbi Svänö så går vi genom en hage. Idag överraskades vi av att det fanns en massa kossor där. Jag blev genast skeptisk o funderade på om vi verkligen kunde gå där. O det är faktiskt den enda vägen att komma vidare. Men alla försäkrade mig om att om kossorna hade varit på något sätt ilskna så hade det funnits nån typ av staket... Så jag gick.... De stod/låg i stort sett helt stilla o brydde sig inte det minsta om oss konstiga typer som traskade rakt förbi dem i deras hage...



Lite fler bilder som togs på promenaden men även på hemvägen...







När vi kom tillbaka till Naturum gick vi in i lokalen en runda. Meningen var att kissa, men måste vi ändå ta av skorna kan vi lika gärna gå in... O hade ju nästan glömt. Första gången vi var där hade de fågelholkar med webkamera i. I den ena holken bodde en Nötväcka i den andra låg en kattuggla o ruvade på ägg. Nu hade små ungar kommit i båda holkarna o det var riktigt intressant att se. Nötväckan flög ut o in i holken med mat till sina små som öppnade sina gap så de hade kunnat svälja mamma. Jösses så stora de är i näbbarna... Ugglans bebisar var lite svårare att se, men vi fick småskymtar av dem också. I det fallet var pappa ute o hämtade mat o ugglemamman passade sina små barn. En guide kom fram o berättade. O även om fåglar inte direkt är mitt favoritdjur så var det ändå väldigt intressant. Dit måste jag fler gånger o se hur det hela utvecklas....



Bild på en kattuggleunge, stulen på nätet då jag givetvis inte kunde ta kort in i holken....

Nog om mossen. Hemma sen tog jag direkt tag i gräsklippningen, det behövdes verkligen kan jag säga. Var lite besviken på att min nya fina gräsklippare inte tuggade sönder gräset bättre. Jobbigt med stora gräskocklor överallt. Ungefär halvvägs kom jag på att jag nog tog bort lite delar när jag ställde in den för säsongen i höstas. Gick in i förrådet o kollade, o hittade givetvis en grej att sätta på och resten blev mycket bättre. Tog till o med lite en gång till på det jag redan klippt för att klippa sönder det värsta.

Tvättat, vikt in tvätt, rengjort akvariet och lagat mat har hunnits med också. Så nu kanske ni förstår att jag är ganska så mör i kroppen. Teet har druckits ur under tiden som jag skrivit o laddat upp bilder så ska jag bara fixa lite till o sen gå o lägga mig. Kanske kollar om jag har en läsbar bok att ta med in, solen lyser ju fortfarande så jag misstänker att sova inte är att tänka på riktigt än... Men skönt att bara krypa ner i sängen....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0