Long time no see...

Ibland dröjer det lite mellan inläggen som ni märker... Men det beror på att det helt enkelt inte händer nåt som jag tycker är värt att berätta om. O att varje dag skriva att vi har gått 6 km, att jag pysslat med lite planteringar och att vågen står i stort sett still kan ju kännas lite upprepande. För det är ungefär det som hänt de senaste dagarna.

Har pysslat en del i trädgården, nu på våren när man ska göra allt fint är det kul. Var så himla sugen på ett litet grönsaksland, men samtidigt vet jag ju hur jag funkar... gräver upp landet, köper fröer att planterar, kanske köper nån gullig liten grej att sätta mitt i som prydnad... sen glömmer jag bort det, när ogräset börjar komma så flyttar jag den lilla söta grejen jag köpt o så klipper jag ner dill o tomater med gräsklipparen o allt jobb jag lagt ner har gjorts förgäves... Fick dock tipset av grannen att sätta upp pallkragar att odla i... om jag dessutom lägger duk längst ner så hindrar det ju det värsta ogräset från att komma upp och allt blir väldigt lätt att sköta. Så pallkragar har införskaffats och jag håller nu på att måla dem lite så de ska smälta in i huset också...

Igår var vi (jag o Lena) en runda i Tidaholm. Det var lite linedance, utställning av amerikanska bilar och invigning av Eddie Meduza museet. Förutom att det blåste nordanvindar och vi höll på att frysa ihjäl så var det en trevlig dag. Men redan när jag satt i bilen på väg hem började jag ångra att vi åkt. Förslaget var att stanna i Jönköping o äta o sen fortsätta till Cruisingen i Vetlanda istället. När vi fått mat i oss (mongolisk buffé) så var vi så trötta mätta och fortfarande stelfrusna att det enda vi hade lust med att göra var att åka hem o kura i soffan. Så det bidde inget Vetlanda.

Idag har det varit en runda på store mosse. Som extra sällskap var idag Bittan o Anita med också. Trevligt med lite fler människor, det blir ju lite nytt prat och rundan känns som den går fortare än de dryga tre timmar det tar.

Hemma igen har jag ägnat mig åt att prova kläder, ganska mycket är givetvis alldeles för stort, men med skärp i byxorna så går det nog fasen att använda denna sommaren också. Jag vill verkligen inte lägga pengar på nåt jag inte kommer kunna använda senare. Vissa tröjor som jag tyckt har passat tidigare märker jag har en helt annan passform nu, de sitter mycket bättre så jag undrar hur sjutton jag såg ut innan...

Nä, nu ska jag sova så jag orkar med dagen imorgon. Efter jobbet är det dags för Qigongen igen... så det blir en lång dag...

Ska försöka skärpa till mig o skriva lite oftare... Vore ju synd om ni tröttnar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0