Vårens nackdelar...

I morse när jag klappade Snottas god morgon o välkommen hem så började jag längta efter 10 minus o snö igen... Fyra små jävla äckliga fästingar fick plockas... Som tur är så har han växt till sig o har slutat streta emot o låter mig plocka dem. Men fyra stycken får honom att tappa tålamodet lite. O ju mer han trilskas desto längre tid tar det, desto mer trilskas han osv... ni förstår hur detta fortsätter. Men fick bort dem till slut iallafall.

Hoppade över lunchpromenaden idag o tog bilen till tvättstället för att blaska av den istället. Mycket välbehövligt faktiskt, o det är ju lite kroppsarbete det också då jag inte kör in den i en automattvätt utan gör det själv. Nu är den fin o glänser igen.

Fredag betyder fredagsmys på jobbet o tårta serverades igen. Måste jobba på karaktären lite mer o faktiskt säga nej ibland. Förra veckan var det tårta tre dagar, denna veckan har det varit två omgångar smörgåstårta och en omgång tårta. Jag passar ju på att "fuska" på fredagar, men att äta av något jag egentligen inte ens tyckte var gott bara för att jag bestämt mig för att jag får det är inte riktigt vad jag tänkte... Tårtan var smaklös och mest grädde. Ändå går jag o tar en liten bit till. Resultatet blir ett besök på toaletten en stund därefter, magen tål inte riktigt grädden nu när jag vant den av med fettet... (Ber om ursäkt för den detaljen) Nä, skärpning nu, jag vill ju faktiskt gå ner för min egen skull, och jag lär inte kunna fortsätta gå neråt om jag inte arbetar mer på karaktären att låta bli.....

Storhandling blev det efter jobbet också, ytterligare ett sätt att undvika frestelser. Nu har jag ju faktiskt inte köpt godis under den här tiden särskilt ofta, men varje gång jag går in i en affär så funderar jag på om jag kanske ska ta en liten bit. Att handla hem allt jag behöver gör ju att jag inte behöver gå in o handla o på det sättet undviker att trilla dit... Nöjd med kassarna jag fick ihop både till mig o katterna o det borde iallafall räcka minst två veckor med endast lite skinka o keso som behövs fyllas på...

En kvällspromenad har det iallafall blivit också. 5,7 km som vanligt. Saknade den igår o insåg när jag vaknade i morse med huvudvärk att kroppen har inte bara vant sig av med fettet, utan också börjat vänja sig vid den friska luften:-) O jag vet att folk säger att man ska vila varannan dag, man ska låta musklerna arbeta lite ifred. Men för att tysta er lite så är jag inte ute efter att bygga några muskler, förutom de som per automatik kommer i benen. Jag är ute efter att bygga upp en grundkondition, gå ner i vikt och leva ett friskare liv. O jag har aldrig hört någon som mår dåligt av att ta en promenad varje dag. Tänk alla hundägare som (iallafall om de tar väl hand om hunden) varje dag är ute o går, ibland kanske till o med två lite längre rundor... Ska de också stanna hemma varannan dag o säga till hunden att nä, idag får du inte kissa... matte måste låta musklerna vila...??? Nä, jag tänker fortsätta med mina promenader och endast ta en vilodag om jag känner att jag behöver det....

Nu ska jag fortsätta mysa en stund i soffan med båda killarna i knät innan jag snart går o lägger mig, för imorgon är det dags för långpromenad igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0