Trött hela jag

Blev en mycket trevlig kväll igår. God mat, trevligt sällskap o två flaskor vin... När jag väl vid halv två kunde gå o lägga mig var min sista tanke att undra hur sjutton jag ska orka ut o promenera idag... När jag vaknade med huvudet nere vid fötterna var tanken densamma. Men när frukosten väl var i magen o Lena ringde så ryckte jag upp mig, självklart ska vi gå... Men jag kör inte bil:-) Kan säga att 1,4 mil i sol balanserandes på träplank när man fortfarande känner sig onykter från gårdagen är jobbigt.... Jäkligt jobbigt till o med. Men vi kom efter tre timmar ändå fram. Att det tar lite längre tid berodde inte till mesta del på mitt mående utan mer på hur besvärligt det faktiskt är att ta sig fram.

Väl hemma igen kändes det skönt i hela kroppen, har med gott samvete spenderat mesta delen av resten av dagen i soffan. Stekt lite hamburgare att frysa in o städat upp efter gårdagen har ju gjorts också. Men det är nog den ansträngningen jag orkar med idag.

Har skickat iväg ett mail till chefredaktören på JP också... De har publicerat en bild jag har tagit med ett annat namn som fotograf.. Det är inte bra för dem:-) Först tänkte jag att jag inte skulle bry mig om det. Men vid närmare eftertanke... Det är faktiskt stöld. Personen som satt sitt namn där har ju begått en brottslig handling. O varför ska hon komma undan med det. Om det är den mänskliga faktorn som spelat in så vill jag ändå upplysa dem om misstaget så de kan rätta till det och vara försiktigare nästa gång. Nästa gång kan det ju vara en bild från en etablerad fotograf och då lär de inte komma undan med att bli krävda på en rättelse o en ursäkt... För jag har inga större förhoppningar än så, så det är inte det det handlar om utan att de ska fixa till sitt misstag...

Nä, nu ska jag försöka fixa lite kvällsmat, sen ska jag se om några av korten jag tagit kanske kan läggas in här... O observera då att JAG är fotograf:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0