Stl 38

Nu har Pär o Emelie åkt hem. Har varit väldigt trevligt med lite besök. God mat intogs igår som ni fick recept på innan och som tur är finns lite rester kvar till mig idag:-) Hade tänkt ta det till lunchlåda imorgon egentligen, men eftersom klockan börjar bli mycket o jag fortfarande sitter i pyjamas så känner jag att jag inte vill lägga tid på att laga mat nu. Så det får bli rester o nåt annat till imorgon.

Provade i morse ett par byxor i tumstorlek 38.... Var riktigt kul då det faktiskt gick knäppa knappen. Dock kanske nåt kilo till innan de är sköna att ta på, men vilken skillnad det ändå är. Har alltså gått ner tre storlekar i jeans. Det känns underbart:-) Att Emelie dessutom talade om hur väl det syns gör ju det ännu roligare. Själv ser jag inte så väl eftersom jag ser mig själv varje dag. Känner givetvis på kläder, men tycker jag ser likadan ut som för några veckor sedan. O även om det ibland kan kännas att man är trött på planerandet och räknandet så är det lättare att ta nya tag när man ser facit på resultatet... Har inget emot maten i sig, det jag äter är gott och jag kan inte säga att jag är sugen på nåt annat. Men just planerandet kan ta emot ibland. Att idag behöva tänka på att jag imorgon måste ha det o det hemma för att pointsen ska räcka. Att jag måste tänka på att om jag äter det till frukost så får jag äta nåt annat än jag tänkt till middag, för annars blir det för mycket. Just det kan ibland göra att man känner sig något uttröttad. Eller när man ska ha gäster o vill bjuda på nåt lite extra, men det blir så mycket.... Nästa helg kommer Eleonore o Jennie hit för att spela kort. Vi brukar ha såna kvällar några gånger om året och det är alltid trevligt. Jag har tänkt fixa till nåt att smaska på, men vet inte än om det blir nåt matigt eller vad jag ska hitta på. Eleonore är ju rätt "lättmatad" om man kan uttrycka sig så då hon äter precis allt nästan. Jennie är lite svårare o jag vill ju gärna att hon ska kunna äta också... får väl se vad jag hittar på...

Nä, nu är det bäst jag sätter lite fart här. Får väl börja med lite middag så den är avklarad sen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0