Kanske imorgon

Blev visst inget mer skrivet igår... Lördagsrundan slutade på 9,5 km. Logiken säger att man måste gå lika mycket upp som ner om man börjar o slutar på samma ställe. Men det kändes verkligen som att vägen bara gick uppför hela tiden. O brant var det också. Men trots detta så var hastigheten helt godkänd. På nåt sätt går det fortare o fortare för varje gång vi går, ändå så sa vi från början att långpromenaderna går vi i långsamt mak. O vi tyckte verkligen att vi gjorde det också, blev väldigt förvånade över tiden när vi väl var hemma igen.

På kvällen kom Lena O Anne G hit på lite räksallad, vin o melodifestival. Mycket trevlig kväll blev det trots att Lena mest såg ut att vilja sova medans vi andra två drack vin. Insåg också att mitt JP Medium som jag gillar så mycket har tagit slut. Tog därför istället fram ett av de viner jag köpte i Ungern förra våren. Just den flaskan köpte jag i en liten vinkällare, och den var väl av lite finare sort än det massproducerade vinet man köper för 49:- på systembolaget. Men fy fan, säger jag... det var nog det vidrigaste jag någonsin druckit:-( O inte kan jag läsa på flaskan vilken druva, eller vad det är jag inte gillade för att undvika nåt liknande igen. Får ta Elin till hjälp en dag. Sånt händer ju givetvis. Inte lätt att alltid köpa sånt man gillar när man vill prova nåt nytt. Det som retar mig mest är att i allt mitt pointsräknande så vill jag ju njuta när jag väl unnar mig ett glas.

Fick tips om Rysslands bidrag i årets melodifestival också.. O jag lovar, Björn Ranelid hade nog bara kommit näst sist om vi skickat honom...
http://www.youtube.com/watch?v=h0vQ9_BhU1M&feature=share

Idag var det upp o hoppa o klockan tio var jag hos Lena för en söndagspromendad i ett underbart vårväder. Blev bara en liten runda på 8km. Väl hemma blev det lite lätt lunch bestående av rester av räksalladen, intagen på verandan i solen. Helt underbart att sitta där nu o det tog emot att behöva resa sig upp igen.

Men saker måste ju fixas, middag ska göras iordning, tvätt som ska tvättas och så vidare, för ikväll har det varit dans i Reftele. Tyvärr har nog min kropp fått nog nu. O antagligen är det en sträckning i ljumsken jag drabbats av. För rätt som det var gick det inte längre. Första gången det högg till hjälpte det att gå ut o stretcha lite. Kunde då dansa en stund till. Men sista halvtimmen gick bara inte. Jag fick inse min begränsning och efter att flera sagt till mig att vila så gick jag o satte mig. Hoppas verkligen det släpper till imorgon. Nu när jag äntligen har kommit in i detta så vill jag inte att en liten sträckning ska få mig att bli sittandes igen:-(

Men färdiggnällt o jag avslutar inlägget med en bild jag tog på våran promenad idag... Bara med mobilkameran o kvalite därefter. Men nog syns det vad det föreställer!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0