Kaffe o knäckebröd

Lördagmorgon o jag har nyss intagit frukosten o druckit ur kaffet. Just nu består min frukost av knäckebröd, potatissallad o skinka. Har snöat inne fullständigt på det trots att jag normalt inte är så förtjust i just potatissallad. Men efter några månader med keso så var det en väldigt god omväxling. Man behöver ju inga stora mängder för att få knäckebrödet att bli lite mindre torrt och få ganska mycket smak, därför blir det heller inga direkta points att tala om.

Snart är det dags att ta oss runt Mörkebo, en promenad på ca 9,5 km. Sist vi gick kändes det som att det var uppför precis hela vägen. Nu kan jag ju tänka logiskt o förstå att det måste varit exakt lika mycket nerför eftersom start o mål är samma punkt. Men de nerförsbackarna märktes minsann inte av alls.

Ikväll blir det besök av Eleonore o Jennie o lite gin rummy. Vi brukar försöka träffas ganska regelbundet för lite socialt umgänge o kortspel. Dock har tiden runnit iväg o denna gången har vi väntat på länge. Men desto trevligare blir det ju att träffas nu....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0