Hur ska jag orka kvällen...

Mina ben är som geleråttor, långa o sladdriga. Idag skulle vi ta en lite kortare runda. Planerade att 5km nog får räcka. Sen får man lägga på 1,2 km dit och tillbaka... Rundan slutade på 7,6 km... Finns en liten runda som går ungefär som elljusspåret, fast med två genvägar vid de största backarna. Den rundan avslutar vi med och eftersom vi redan gått backarna en gång på vägen så genar vi, rundan är 1,8km.

Väl hemma igen blev det till att fixa lite lunch, efter denna helgen tog jag fram en köttgryta jag har i frysen. Gjord med massor av grädde, men tror nog allt att min förbränning ändå överstiger det intaget. Sen har det gjorts en stor laddning med köttfärssås att ha klar i frysen att bara ta fram. Nu sitter jag här några minuter innan det bär iväg mot Reftele o tre timmars dans. Hur nu benen ska fixa det.

Men något som är rätt kul är att när vi går sätter jag på programmet Runkeeper, som håller reda på hur långt vi går samt hur fort. Målet till att börja med är att gå 1 km på 10 minuter, och att det då är snittiden. Igår när vi gick milrundan tog det 11,12 per km. Idag gick vi på 10,41 per km.... en klar förbättring. Med tanke på att benen ändå är ganska trötta nu så känns det himla bra att de ändå blir snabbare:-)

Nä, dags att packa ihop dansväskan o ge mig iväg mot dansen....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0