Huggorm, hälsporre o envishet....

Ja, vad ska man säga... har tid hos läkaren imorgon.. lika bra att ställa in sig på nödslakt direkt. Just nu värker fortfarande vänstra benet, har svårt att placera exakt vart det gör ont det liksom maler i hela benet på nåt sätt. Som om det inte vore nog så har jag vaknat några mornar nu o haft en fruktansvärd smärta i högra hälen. Beskrev känslan för mina arbetskamrater som alla säger samma sak... HÄLSPORRE.... Jaha, men det går väl snart över eller?? Googlar o inser att det kan ta 6-12 månader eller längre... Tack för den uppmuntrande diagnosen:-( Men lite smärta hindrar inte mig, så jag har ändå varje dag gått min lunchpromenad på 2,5km och en kvällspromenad med Lena på 5,5 km.... halt o lytt men 8km per dag. Förutom tisdag då jag dansade.... Jag vägrar tro på att det är bättre att vila, faktum är att det faktiskt gör mindre ont medans jag går och har mina skor på mig. Det är när jag inomhus går utan skor som det är som värst. Gällande höften är det väl inte värre än att den går att släpa med mig. Får väl se vad läkaren säger imorgon...

Någon sa till mig på facebook att man behövde vila lite ibland också, men vad fasen, har ju inte gjort annat i nästan 37 år.. hur länge ska jag behöva vila egentligen?? Kanske skulle väntat ett år till???

På min promenad i går såg jag en orm. Eftersom jag inte har en aning om hur man ser skillnad på ormar o daggmaskar (skämtar) så väntade jag in en farbror jag tidigare gått förbi för att han kanske kunde tala om för mig vad det var för sort... En huggorm var det:-) så nu har jag sett mitt livs första huggorm... Händer mycket i livet när man närmar sig 37:-)


Bilden är knyckt eftersom jag varken hade telefon eller kamera med mig:-( O idag när jag tog med kameran till jobbet låg inte ormen kvar... trodde han skulle vänta på mig...

Nä, nu ska jag försöka heja lite på HV. Det står 2-0 i matcher nu mot färjestaden, o om jag ska ha nåt hopp om vidare slutspel så får de fan se till att vinna nu. Annars blir det tufft... Ser dock inte alls ljust ut eftersom de ligger under efter snart två perioder och mest ser ut som Bambi på hal is när de spelar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0