Diagnos

Var då hos läkaren idag... Egentligen vet jag inte varför jag skulle gå dit. Jag hade ju med internets hjälp redan ställt samma diagnos som han gjorde. Bara att för mig kostade det inte 300:- att göra det. Fick dessutom Naproxen utskrivet. En antiinflammatorisk tablett som ska göra hälsporren bra igen. Tabletten han skrev ut var på 500mg... Hemma hade jag redan pronaxen. Samma tablett fast på 250mg istället. Så istället för att lösa ut de nya så tar jag dubbelt av de jag redan har. Så besöket hos läkaren var ju egentligen totalt bortkastade pengar:-(

Blev som tur var inte ordinerad vila... Så länge jag känner att jag klarar av att gå så är det ingen fara att fortsätta med det. O eftersom det är när jag har skorna på som det känns bäst är det lika bra att fortsätta traska omkring. Så väl hemma blev det 5,8km med Lena. Det går dock lite långsammare nu o vi ligger på 10,45 min/km. Men det är ju ändå inte illa med tanke på att det snart inte finns nånstans på mig som inte har något bekymmer...

Ikväll blev det bara en skön dusch o en skål med popcorn att mysa med tillsammans med the voice. Ska snart ta o lägga mig så jag orkar med promenaden imorgon. Vi funderar på att ta en dubbel runda. Det blir i såfall ca 1,6 mil. Men får väl se hur mycket vi orkar imorgon...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0