Ont i huvudet...

Ja, som sagt.. Imorse åkte jag då in till farmor äntligen. Hade egentligen redan då ont i huvudet men tänkte att det nog snart går över. Pappa o hans Monika var också där o efter en stund kom även faster Annika. Vi drack lite kaffe o fikade, satt o tjatade en stund. När farmor frågade om jag ville följa med henne på stan en runda hade jag egentligen ingen lust med tanke på huvudvärken, men tänkte att det kanske är precis det jag behöver. Så jag följde med o det var även det en trevlig stund. Träffar ju henne inte särskilt ofta så behöver ju inte rusa iväg. Dock hjälpte det inte ett dugg mot värken...




Efter besöket hade jag egentligen behövt åka hem, men hade pratat med Eleonore om en eventuell fotorunda och åkte istället dit. Hade sagt kanske så det hade varit lätt att avstyra, men för att fortsätta tjata om huvudet så hoppades jag att den rundan skulle göra lite nytta. Vi var väl ute nån timme o fotade lite fåglar. Fick till några ganska fina bilder.


Väldigt suddig bebis, men bara för att den var så söt i verkligheten så får den ändå en plats här...






När vi kom tillbaka från promenaden följde jag med in en liten stund för att få i mig nåt att äta, huvudvärken blev bara värre o värre. Lite yoghurt o kaffe senare begav mig för att handla lite. Tänkte testa Lidl då det trots allt ska vara mycket billigare där. Men det är fasen inte lätt att byta affär. Vissa produkter var dyrare, de hade inte (av förklarliga skäl) ICAs yoghurt som jag vill ha, de hade inte kattmaten som katterna vill ha, de hade inte rätt sorts pasta o jag hittade inte allt jag skrivit på listan. Nä, skiter i de kronorna jag kanske eventuellt sparar o handlar där jag gillar att handla i fortsättningen.

När jag kom hem gick jag o la mig en timme o vilade, fortfarande med förhoppningen om att huvudet skulle rätta sig till. Insåg att det kommer det inte göra, så när en timme gått gick jag raka vägen ut i köket o började laga mat. Två rätter blev det. Åt av den ena o den andra åker raka vägen ner i frysen sen. Men den håller jag på att frosta ur för första gången på fyra år. Fattar inte riktigt hur man gör när det bara finns en knapp att stänga av med. Då slocknar ju även kyldelen:-( men tänkte att det borde inte ta så lång tid så om jag bara låter bli att öppna dörren i tid o otid så ska det väl hålla sig en liten stund.

Nu sitter jag här fortfarande med en sprängande huvudvärk o ett glas vin, tänkte som ett sista försök o eftersom jag ändå öppnat flaskan för att ha 1 dl i maten så kan jag väl lika gärna hälla i mig resten..:-) Det hör ju faktiskt till ovanligheterna att jag dricker vin så här ensam. Men snålheten tog överhanden idag....

Nu ska jag försöka kolla nån timme på teven o komma i säng tidigt. Imorgon blir det en promenad på mossen o får jag inte med mig någon så går jag själv, måste komma ut helt enkelt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0