Vart är solen!!!

Idag har jag semester. Tar en dag då o då när jag känner att jag behöver det. Denna gången såg jag extra mycket fram emot min lediga dag då en stor sol har visat sig på väderkartan. Hela veckan har det stått att på fredag minsann ska det bli sol o 5-6 plusgrader. Härligt att vara ledig och spendera hela dagen ute o lufsa i det härliga vädret....
Igår satt jag till o med o funderade på om jag skulle gå till Vaggeryd o äta en pizza... Martini i Vaggeryd har ju det enda kebabköttet jag gillar här i närheten... Blev så glad när jag insåg detta. Är dock dålig på att åka dit o äta, särskilt nu när dagsransonen av points inte räcker till en pizza... Men om jag går?? Det tar ca två timmar dit o sen två timmar hem... då kan jag unna mig något gott o samtidigt får jag vara ute i min sol...

Men han där uppe vill väl inte att jag äter pizza... för nu när jag vaknade är himlen grå, regnet hänger i luften o väderkartan visar allt annat än sol idag:-( visserligen ska det inte regna, men vet inte om jag litar på det riktigt...

Ja, ja... jag ska iallafall dricka ur mitt kaffe o göra mig iordning för en promenad iallafall... även om den inte kommer gå ända till vaggeryd....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0