Spagetti o Köttfärssås

Snabbt och enkel rätt som alltid går hem....

Ca 200 gram nötfärs
En pkt finkrossade tomtater, gärna smaksatt med basilika eller vitlök
1 gul lök
1 köttbuljongtärning
Kryddor... Jag använde mig av vitpeppar, vitlökspeppar, kött o grillkrydda samt lite spiskummin

Stek lök och köttfärs. Slå på de krossade tomaterna buljongtärning samt lite vatten. Krydda efter smak. KLART. Servera med nykokt pasta och morot...

Enkelt va?? Jag räknar med att detta räcker till ca 3 portioner...

Många använder sig av redning och massor med grädde, men det kan vara precis lika gott så här, bara man kryddar rätt. Jag upplever att de finkrossade tomaterna ger en krämigare konsistens och blir inte så vattnigt som det ofta blir annars....



Moroten kan med fördel rivas om man kommer på att man ska ha det till lite innan maten är klar.... Jag fick träna tänderna lite istället...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0