Nalle Phu...

Ibland känner jag mig lite som den goa lilla björnen Nalle Phu
"När man är en björn med mycket liten hjärna och tänker ut saker, upptäcker man ibland att en idé som verkade vara riktigt idé-aktig inne i hjärnan, är helt annorlunda när den kommer ut i det fria och andra människor ser på."

Kanske inte exakt... Men ofta på kvällarna sitter jag o tänker på vad jag ska hitta på..Hur jobbigt kan det vara att gå fram o tillbaka till vaggeryd? Kanske skulle ta o börja dansa på måndagar också? osv... Sen när dagen väl kommer o det är dags att sätta planen i verket så finns det så många undanflykter:-) Inte orkar jag dansa tre dagar i sträck, denna veckan hade det till o med blivit fyra. Jo ibland funkar det, men inte i längden. Har ju faktiskt ett hem att ta hand om, mat som ska lagas, katter som ska klappas, tvätt som ska tvättas o ja, ni vet vad som behövs göras i ett hem. Om jag då ska börja dansa varje dag... när ska jag då hinna förbereda maten? Resultatet skulle ju bli att jag inte skulle hinna med det och fuska med intaget istället. O visst det är bra med mer motion men det är kombinationen motion och rätt kost som gör att vågen sakta men säkert visar lägre siffror. Så NEJ, inte mer dans. Jag tar min promenad varje dag på lunchen och kvällarna blir ljusare och ljusare. Känner jag för det och tid finns kan jag alltid ta en extra promenad när lunchlådan är fixad...

"Du kan inte stanna i ditt eget hörn av skogen och vänta på att andra ska komma till dig. Du måste gå till dem ibland."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0