Grattis till Prinsessan

Ja, vi har fått en ny liten prinsessa i Sverige. Det är bara att gratulera de nyblivna föräldrarna och Svenskarna som fått en ny tronarvinge o monarkin är säkrad ytterligare en generation.
Men det är inte alla som tycker som jag, svenskarna är ganska uppdelade. Men något jag undrat över ikväll är hur f-n folk tänker??? Vid förra valet röstades SD in i riksdagen, varför?? Jo vi vill behålla våra traditioner, våra seder och vi vill ha vår historia kvar. Vi vill inte förnyas med nya traditioner i vårt underbara felfria land. Jag lämnar det fritt till alla att känna på detta sätt... Det som förbryllar mig är att det är ungefär samma personer som nu tycker att det är ett jäkla tjat om den nya sessan... att vi borde avskaffa monarkin och ha en president istället... Vart tog viljan att behålla våra traditioner vägen nu?? Hela processen som sker vid en kunglig födelse ifrågasätts, den är ju gammal o förlegad.. vi lever ju på 2000-talet???? Vart tog viljan att behålla våra traditioner vägen nu??? Kungahuset ÄR våran historia och tradition och jag vill ha det kvar.

De som nu börjar muttra om hur extremt dyrt det är, "mina" skattepengar ska minsann inte gå till någon som inget gör... Så kan jag meddela att kungahuset kostar var och en 16:- per år. Det är 1,33 per månad... Detta täcker då kungens apanage samt upprustning och bevarande av våran historia... Är det verkligen någon som tror att det skulle bli billigare med president.. o vart ska vi göra av alla våra gamla slott?? Riva?? Nä det kan vi ju inte det är våran historia...

Det är upp till var och en att tycka vad de vill, delade meningar och åsikter är helt okej. Men vill bara framföra att denna dubbelmoral gör mig totalt skogstokig... Det enda argument jag någonsin hört som jag tycker att "det är ju rätt" är en kille som på nyheterna idag sa att ingen människa ska behöva födas in i rollen som statschef. Man föds ju in i något man kanske inte vill göra... Fast mitt motargument blir då att det går faktiskt avsäga sig tronen om man inte vill sitta där.... Och när nästa tronarvinge gör det kommer sakterliga monarkin självmant dö ut och vi kommer få ett annat statsskick.... Den dagen kommer pengarna inte räcka att bevara våran historia längre utan slott med mera kommer antagligen säljas ut till de som har råd... och därmed förvinner även vår svenska historia, våra svenska traditioner och våra svenska seder... Givetvis inte alla... jul, påsk, midsommar kommer ju alltid finnas kvar... för de kommer ju från Sverige eller hur..Tror Jesus bodde i Hagshult ett tag som liten...

Nä, nog debatterat från min sida... vill bara säga vad jag tycker....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0