En riktig PUMA....

Investerade i ett par nya skor igår. O idag provgick jag dem på lunchen, trots att det regnade småspik ute... O jösses så sköna de var att gå i... Kan varmt rekommendera alla att köpa såna här skor... De är lite rundade i sulan för bättre träning, kände inte av det så mycket, men på nåt sätt kändes det som om fötterna följde med på ett helt annat sätt än med andra skor.



Ett par bra skor är viktigt för sköna promenader, o de här var helt klart värda varenda krona de kostade....

Lite kvällsmat har intagits också. För det mesta blir det några knäckebröd med antingen keso och skinka eller keso och ägg. Men ibland måste knäckebröden bytas ut och idag blev det en Ciabatta fitness med keso och ägg. Till detta blev det även en tallrik blåbärsyoghurt med lite loops. Riktig festmåltid minsann och allt inom ramen för dagens pointsintag såklart, har till och med några över men de får jag nog lägga till historien...



Den som säger att det är torrt och tråkigt att banta har bara dålig fantasi vågar jag vara kaxig att påstå. Det här är hur gott som helst och mättar väldigt bra. Under de veckor jag nu hållt på med viktväktarna har jag inte en enda gång behövt vara hungrig. Självklart att det suger lite i magen när det börjar närma sig matdags, men inte värre än att jag klarar mig en stund till... O om det nu är för lång tid kvar så slinker det lätt ner ett päron eller en banan...
Egentligen ska man inte kalla det banta, det man gör är ju att lära sig en helt ny livsstil. Bara en sån sak som att jag idag tog min dagliga promenad trots att det både blåste och regnade ute visar att jag är på rätt väg att faktiskt ändra mina slöa vanor. Att jag också hela tiden ser till att ha frukt lättillgängligt ifall jag blir hungrig, ställer mig o fixar lunchlåda sent på kvällen istället för att tänka att fusk en dag spelar ingen roll.. visar också att jag mer o mer kommer in i det hela.

Nu blir det lite teve ikväll o ladda batterierna för morgondagen som består av jobb och sen dans hela kvällen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0