Slut på semestern

Ja, iår har jag testat på att ha fyra veckor semester i ett sträck. Detta har inte hänt sen 1995 då mamma köpte kiosken i Sandhem. Innan dess var jag istort sett arbetslös med bara tillfälliga inhopp här o var. De kommande tio åren hade jag knappt semester alls, utan så fort jag var ledig åkte jag ner för att hjälpa henne. Var jag ledig var det för att jag hade nåt annat inplanerat. Men nu har jag alltså provat på att vara ledig. Jag har inte gjort nåt minsta lilla. Inte läst mail ens. Vet att imorgon när jag kommer till jobbet kommer det vara massor att göra. Men det får ta den tid det tar. Det här gör jag nog inte om igen om jag slipper. Vill gärna spara o sprida ut mina dagar istället. Vara ledig när jag behöver o inte när det regnar som mest.

Igår var det dans i Sävsjö. Trevligt som alltid o Vallsjön är ju bara så vackert. Tyvärr blev det inte jättemycket dansande. Var inte så mycket folk så man borde fått flera önskedanser. Men, men, ska inte klaga för mycket. Det är inte lätt att sitta där o göra alla nöjda. Så jag får vara glad att det blev en kväll med trevliga människor istället.

Hade lite svårt att somna i natt o blev sådär glad när Snottas kom hem med sin lekkamrat vid sju. Lyckades dock somna om igen. Funderar på att idag ta tag i o städa mitt hus ordentligt. Har ju inte fått nåt sånt vetigt gjort under de här fyra veckorna.



Utsikt över vallsjön från dansgolvet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0