Abstinensbesvär

Mina vänner är o dansar o här sitter jag o blir bara mer o mer sugen... men med tanke på att det slutar om fem minuter så är det knappast nån idé att dra till Sävsjö nu... Från början sa jag nej för att det blir så sent. Sen lovade jag bort mig att hjälpa Malin lite. O sen gick det inte ändra, eller kanske hade det gjort det om jag frågat, men fanns inte riktigt någon annan dag som passade bättre så jag fick snällt stanna hemma idag.

Har istället ägnat mig till att slänga ihop en kantarellpaj. Måste ju göra slut på förra årets skörd innan jag ger mig ut o plockar nytt. Den doftar ljuvligt gott i hela huset, men smaka får jag först göra imorgon. Dagens matintag är redan avklarat o nu när jag är så nära mitt mål är det desto viktigare att jag försöker vara hård mot mig själv o verkligen kämpa. Särskilt då promenaderna lite har fallit i glömska i det dåliga vädret som alltid är.

I natt hölls jag vaken av en mus. Eller jag tror iallafall det var det, det var någon som krafsade konstigt o när jag gick upp o kollade var kattmaten på väg ut på golvet. Tycker å ena sidan de är ganska söta, men vill inte gärna ha dem boendes där jag inte har koll på dem. Hur lär man en katt att man ska döda först innan man tar in dem. För kattens natur säger ju att de vill visa sitt byte o visa hur duktiga de är. Men det måste vara dött först... Ja, ja... får väl vänja mig vid att ha fler husdjur än de jag själv införskaffat. Köpte en musfälla idag, en sån som fångar musen utan att döda den. Men sen blev jag lite orolig för katterna. För att musen ska fångas måste hela vara inne i buren, då slår den igen o musen blir kvar inne. Men för katternas del räcker det ju med att sträcka in en tass så går luckan igen, o det med en sån smäll att jag vet inte om deras små ben klarar det. Så tyvärr får jag nog se det som bortkastade pengar om jag inte får tillfälle att vakta buren.

Nä, nu ska jag kolla färdigt på CSI o sen försöka sova... Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0